Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
hu
Kategóriák / Termékek
Dixit társasjáték
9.990 Ft
Menny.:db

Dixit társasjáték

9.990 Ft
Menny.:db
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
A Dixit társasjáték egy fantasztikus és varázslatos festményekkel teli társasjáték. Ez a világszerte ismert és elismert családi játék az Év játéka díjat is elnyerte már. A játékosok saját gyönyörű festménykártyákat kapnak, majd a "mesélő" kiválaszt egyet ezek közül, és mond rá egy utalást, lehet az egy szó vagy akár egy teljes történet. Azután a többi játékos is kiválaszt egy kártyát a saját kezéből, amelyik passzol az utaláshoz. A kártyákat összekeverik, majd a játékosok megpróbálják kitalálni, hogy melyik kártya volt a "mesélő" kártyája. A játékhoz különböző kiegészítők is vásárolhatóak, amelyek további csodálatos festményeket tartalmaznak. Ez a társasjáték segít fejleszteni a játékosok kreativitását és kifejezőképességét.
Szállítási díj: 1.150 Ft
Várható szállítás: 2023. október 03.

Leírás

Dixit társasjáték

A játék tartalma: 1 db pontozósáv, 84 db színes kártya, 36 db szavazólap, 6 db nyúl figura, 1 db játékleírás

A játék előkészítése

A játékosok választanak maguknak 1-1 nyúl figurát, és a pontozósáv nulladik mezejére, a tavirózsára helyezik őket. A 84 kártyát összekeverjük, majd minden játékosnak osztunk 6-6 darabot.

A maradék kártya alkotja a húzó paklit. Ezután a játékosok számának megfelelően mindenki maga elé veszi a megfelelő értékű szavazólapokat. 3 és 5 játékos esetén 1-5-ig, 4 játékos esetén 1-4-ig, 6 játékos esetén 1-6-ig terjedő értékben.

Figyelem! A kiosztott kártyákat titokban kell tartania többi játékos előtt!

A játék menete

A mesélő

Minden körben van egy mesélő. A mesélő kiválaszt egyet a kezében lévő 6 lap közül, és kitalál hozzá egy mondatot, amit elmond a többieknek. A mondat sokféle lehet: állhat egy, vagy akár több szóból is, lehet egyszerűen egy hangutánzó vagy hangfestő szó, lehet kitalált, de lehet akár egy idézet, részlet vagy egy ismert műalkotásra való utalás (vers, dalszöveg, filmcím, közmondás vagy bármi más).

Az első körben az lesz a mesélő, aki elsőként mondja be a kiválasztott képhez tartozó mondatot.

Kártyát adni a mesélőnek

A többi játékos kiválasztja a kezében lévő 6 kártya közül azt, amelyikre véleménye szerint leginkább illik a mesélő kijelentése. Ezután mindenki lefordítva odaadja a mesélőnek a kiválasztott kártyát.

A mesélő a többiektől kapott kártyákat összekeveri a saját maga által kiválasztott lappal, és felfordítva leteszi őket egymás mellé az asztalra.

A kártyák balról jobbra haladva kapnak 1-1 sorszámot: a baloldali lesz az 1. kártya, a tőle jobbra levő a 2. stb.

Melyik lehetett a mesélő kártyája? – Szavazás

A játékosok (a mesélőt kivéve) megpróbálják kitalálni, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája.

Ezután mindenki lefordítva maga elé teszi az adott kép sorszámának megfelelő szavazólapot.

Ha pl. a harmadik képre szeretne tippelni valaki, akkor a 3-as számú lapot kell lefordítva maga elé tennie. Ha mindenki maga elé tette a kiválasztott kártyának megfelelő

számot, akkor felfordítjuk, és a megfelelő kártyára helyezzük a szavazólapokat.

Végül a mesélő elárulja, hogy melyik volt az ő kártyája.

Figyelem! Senki sem szavazhat a saját kártyájára!

Pontozás

  • Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, akkor a mesélő nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak.
  • Ha senkinek sem sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkor a mesélő szintén nem kap pontot, a többiek 2-2 pontit kapnak.
  • Egyéb esetekben a mesélő minden helyes tippért 3 pontot kap. A helyesen tippelőknek szintén 3-3 pont jár.
  • A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden olyan tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ezután a játékosok a kapott pontoknak megfelelően lépnek a pontozósávon.

A kör vége

A játékosok húznak 1-1 lapot, hogy ismét 6 kártya legyen a kezükben.

A következő körben a mesélőtől balra ülő játékos veszi át a mesélő szerepét,majd később ugyanígy, az óramutató járásának megfelelően követik egymást a játékosok.

A játék vége

A játéknak akkor van vége, ha a pakliból elfogytak a kártyák.

Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie, és legelöl áll a pontozósávon.

Dixit társasjáték játékszabály

Miért remek a Dixit társasjáték:

nemcsak remek szórakozás az egész családnak, de játszva fejleszti az alábbi területeket is:

  • Kreativitás
  • Empátia
  • Verbális kommunikáció
  • Intuitív döntési képesség
Ajánlott korosztály 8 éves kortól
Ajánlott nem fiúknak és lányoknak
Alapanyag papír
Játékosok száma 3 - 6 fő
Dobozméret 27,5x5,5x27,5cm
Játékidő 30 - 40 perc

 

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.